Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Ayvalık'lı Motorsiklet Sürücülerinin ve Severlerinin Buluştuğu Adres...
 
AnasayfaAnasayfa  Latest imagesLatest images  AramaArama  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  

 

 İleri Sürüş Stratejileri ve Dağ Yolları - Part 3

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Admin
Admin


Mesaj Sayısı : 209
Kayıt tarihi : 08/11/09
Nerden : Ayvalık-Merkez

İleri Sürüş Stratejileri ve Dağ Yolları - Part 3 Empty
MesajKonu: İleri Sürüş Stratejileri ve Dağ Yolları - Part 3   İleri Sürüş Stratejileri ve Dağ Yolları - Part 3 Icon_minitimeC.tesi 28 Kas. 2009, 01:01

U VİRAJLARDA İNİŞ TEKNİĞİ

. Ağırlığınızı arkaya veriniz. Bu şekilde ön tekerin yükü azalacaktır artı gidona daha az yüklenirsiniz. Buda kontrolün sizde olduğu hissinizi kuvvetlendiren bir olgudur.

. Tankı bacaklarınızla tutunuz. Bu şekilde ağırlığınız öne kaymayacaktır ve bileklerinize yük binmeyecektir. Bu duruş size daha kolay ve rahat manipülasyonlar yapma imkanı verir. Ayrıca tankı bacaklarınızla tutmakla yokuş aşağı viraj alırken sizin virajın içine doğru düşüyor gibi hissetmenizi de engeller. Yokuş aşağı fren yaptığınızda da kendinizi daha rahat hissedersiniz.

. Bakışlarınız ileride olsun. Görüş alanınızı açmak her zaman iyi bir duygu verir. Bedeniniz yokuş aşağı eğime paralel bir şekilde sürüş yapıyorken ileri ve yukarı bakmak her zaman kolay değildir. Genellikle aşağıya ve ön tekerinizin önüne bakma eğilimi oluşur. Bu şekilde bakış ise sanki her şey üzerinize olduğundan daha yüksek bir hızla geliyor gibi bir duygu vererek sizin hedef kilitlenmesi dediğimiz sakıncalı duruma girmenize sebep olabilir. Her zaman yokuşun aşağılarına, ilerisine bakmanız gerektiğini hatırlayınız. Önünüzün farkında olunuz ama iki saniyeden fazla bakışlarınızla aynı noktaya kilitlenmeyiniz.

. Viraj dönüş hızlarınızı daha erkenden ayarlayınız. Bu hareket aslında tüm dönüşler için de geçerli olmakla birlikte yokuş aşağı dönüşlerde bayağı faydalıdır. Ön teker yokuş aşağı gidişlerde çok yüklenir. Yüklenmenin oranı inişin eğimi ve hızınız ile doğru orantılıdır. Bu yüzden dönüş frenlemenizi erken yapıp tamamlamamışsanız ve dönüş içinde frene kalkışırsanız ön tekerin traksiyonu kaybolabilir. Yerçekimi, frenleme ve dönüşün birleşik güçlerinin traksiyonun kapasitesinin üzerine çıkmasına sebep olursunuz.

. Her zaman pozitif gaz verme ile motoru kontrol altında tutunuz. Yokuş aşağı bir virajı alırken gazınızın açıklığı motora pozitif ivmeyi sağlayan bir durumda olsun, motorun kendi ağırlığı ile gidişi sizin gaz verme oranınızın üstünde olmasın. İz gazlaması dediğimiz bu olayda kontrol kaybolur. Çünkü bu durumda ön tekere çok fazla yük bindirmiş olursunuz. Gerekli vites küçültmenizi ve frenlemenizi yaparak dönüşe başladığınızda pozitif gazlama problem olmayacaktır ayrıca bu şekilde süspansiyonlar oturmuş olacak ve önün ağırlığı bir miktar arkaya aktarılmış olacaktır ki buda kafanın kontrolden çıkmasını engelleyen önemli bir faktördür. Unutmayın burada yerçekiminin sizi öne çekmesini gaz vermekle dengelersiniz ve ağırlığı arkaya kaydırırsınız. Tıpkı rüzgara karşı gazın dengeleyici rolü gibidir.

. Önemli unsurlardan biride zihinsel olarak sürüşe hazır olmanızdır. Bu genel kural her zaman için geçerlidir. Yani sürüş esnasında zihniniz akşam ki yemekte yaptığınız tartışmada yada varacağınız yerde yiyeceğiniz balıkta değil sürüşün içinde olmalıdır. Birde yol üzerinde gördüğünüz engellerin her zaman gördüğünüz şey olmayabileceğini biliniz. Bir küçük poşet aslında içinde çivilerin dolu olduğu bir poşet olabilir yada boş bir pet şişesi şayet lastiğinizle çamurluğunuz arasına sıkışırsa sizi düşürecek bir bubi tuzağı olabilir. Bu yüzden daima engellerden kaçış stratejilerinizi önceden yapıp uygulayınız.

Kaynak: MotorDelisi.Com
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://ayvmk.yetkin-forum.com
 
İleri Sürüş Stratejileri ve Dağ Yolları - Part 3
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» İleri Sürüş Stratejileri ve Dağ Yolları - Part 1
» İleri Sürüş Stratejileri ve Dağ Yolları - Part 2
» Gece Sürüş Tekniği
» Sürüş Hızının Temposu ve Sollama Tekniği
» Alkolün Sürüş Üzerindeki Olumsuz Etkileri

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: MOTOSİKLETLER HAKKINDA ( Motosikletler Hakkında Bilgileri Burada Paylaşabilirsiniz ) :: Sürüş Teknikleri-
Buraya geçin: