Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Ayvalık'lı Motorsiklet Sürücülerinin ve Severlerinin Buluştuğu Adres...
 
AnasayfaAnasayfa  Latest imagesLatest images  AramaArama  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  

 

 İleri Sürüş Stratejileri ve Dağ Yolları - Part 2

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Admin
Admin


Mesaj Sayısı : 209
Kayıt tarihi : 08/11/09
Nerden : Ayvalık-Merkez

İleri Sürüş Stratejileri ve Dağ Yolları - Part 2 Empty
MesajKonu: İleri Sürüş Stratejileri ve Dağ Yolları - Part 2   İleri Sürüş Stratejileri ve Dağ Yolları - Part 2 Icon_minitimeC.tesi 28 Kas. 2009, 00:59

Araştırma teknikleri:

Yakını araştırın: Önünüzdeki yolu, takriben 4 saniyelik yolunuzu.
Uzağı araştırın: 12-14 saniye ilerinize bakın. Yoğun trafikte bunu yapmak zordur ancak önünüzdeki aracın etrafını/civarını göremiyorsanız ya çok yakın takip ediyorsunuz yada yanlış aracı takip ediyorsunuz demektir. Ötesini ve etrafını görebileceğiniz araçları takip edin.
Ön bölge: İstatistikler kazaların %77 sinin önümüzdeki sağa ve sola 45 derecelik açı içinde kalan bölgeden olduğunu göstermektedir. Göz hareketi ve 2-3 saniyede bir odaklanan noktanın değiştirilmesi kritik detayları kaçırmamızı engeller. Kör noktalarınızı kontrol ederken başınızı gerektiği kadar çevirin. Arkanıza bakmak için başınızı çevirmeyin. Çok zaman alır ve önünüzde gelişmekte olan olayların dikkatinizden kaçmasına sebeb olur.

Etkili bir araştırma seçici araştırmadan geçer. Kritik bilgileri araştırın ve önceliklerini belirleyin. Aşırı detay yüklenmeyin. Bilgiyi işlemek için kendinize süre verin. Araştırmanızı kategorize edin.


Örnek bir kategori:

Yolu kullananlar:

Araçlar.İleri Sürüş Stratejileri ve Dağ Yolları - Part 2 Build_PhotoDynCA33KU3O
Yayalar.İleri Sürüş Stratejileri ve Dağ Yolları - Part 2 Build_PhotoDynCAD44YIG
Bisikletler.İleri Sürüş Stratejileri ve Dağ Yolları - Part 2 Build_PhotoDynCAIMSPIB
Hayvanlar.İleri Sürüş Stratejileri ve Dağ Yolları - Part 2 Build_PhotoDynCA1RY9MN

Yol şartları:

Yol yüzeyindeki renk ve doku değişimleri. İleri Sürüş Stratejileri ve Dağ Yolları - Part 2 Build_PhotoDynCA6TQ07W-1

Yol kenarları, yol üzerindeki nesneler.İleri Sürüş Stratejileri ve Dağ Yolları - Part 2 Build_PhotoDynCAKUHEU4

Banket durumları.İleri Sürüş Stratejileri ve Dağ Yolları - Part 2 Build_PhotoDynCA75H0KY

Yolun eğimi, kavşaklar ve yan girişleri.İleri Sürüş Stratejileri ve Dağ Yolları - Part 2 Build_PhotoDynCAVFOZ8F

Yol çalışması seyyar ve sabit yönlendirme ikaz levha ve nesneleri.İleri Sürüş Stratejileri ve Dağ Yolları - Part 2 Build_PhotoDynCAM24ZZQ

DAĞ VE KANYON SÜRÜŞ GÜVENLİK İLKELERİ

Güçlü çapraz rüzgarlar dağ yollarında sık rastlanan bir durumdur. Açık alanlarla beraber rüzgarın kesildiği yerleri arayın. Hat değiştirmelerinizi buna göre yapın. Rüzgar dağın rüzgar üstü bölgelerinde çok sert ve rüzgar altı bölgelerinde hiç yok olabilir. Rüzgarın ani değişimlerine karşı alarmda olunuz.

Yüksek irtifalar motorun çekişini etkileyebilir. Mümkünse yola çıkmadan servisinizde mümkün olan gerekli ayarlamaları yaptırınız.

Kör virajları dönerken dikkat ediniz. Görünmeyen tarafta kayan taşlar yada yağmur suyu birikintileri yada güneş görmediği için henüz kurumamış çiğ yada ağır yol alan bir vasıta olabilir.

Ani hava değişimlerine karşı hazırlıklı olunuz. Yanınızda uygun giysiler taşıyınız.

Sürücü fren yaparak eğim, atıl kütle güçleri ve yer çekimini dengelemelidir.


Yokuş aşağı fren yapma:

Atıl kütlesel güçler hız 80-100 km yi aşınca iki katına çıkar. Durma mesafeniz bariz bir oranda artacak ve çok daha fazla fren gücü uygulanması gerekecektir.

İnişte ön tekere daha fazla ağırlık transfer olacak ve arka teker kilitlenmeleri daha kolay olur duruma gelecektir.

İleri Sürüş Stratejileri ve Dağ Yolları - Part 2 Build_PhotoDyn32
Pull of inertia: Atıl kütle çekimi.
Pull of gravity: Yer çekimi.
Braking force: Frenin durdurma gücü.
Thrust: Motor itme gücü.
1kg: 2.205 lbs.(1000lbs=454kg)


Yokuş yukarı frenleme:

Bilhassa sarp tırmanışlarda dikkatli olunuz. Ön fren uygulaması motoru pozisyonda tutamayabilir. Bu ön kayması, kafanın açması demektir.

İleri Sürüş Stratejileri ve Dağ Yolları - Part 2 Build_PhotoDynCAJDUA13
Arka tekerde daha fazla ağırlık olması nedeniyle yoğun arka fren ve hafifçe ön fren gereklidir.


Dikkat edilecek noktalar:

Yolun eğimi; dikey ve yatay(ters eğimler).
Yolun yüzeyi; gevşek kum, mıcır, çukurlu, kasisli.
Dönüşlerin keskinliği; yaklaşım hızınızı doğru uygulayın, hat seçin ve bu hattı tutturabilmek için hassas bir şekilde gaz verin. Olabildiğince ileriye bakın. Bu muhtemel tehlikeleri önceden görebilmeniz içindir.


Yokuş yukarı dönüşler:

İleri Sürüş Stratejileri ve Dağ Yolları - Part 2 Build_PhotoDyn33
Sharpest-steepest part of turn: Dönüşün en sarp ve en keskin noktası.
Engine thrust: Motor itme gücü.
Inertia: Atıl kütle.


Mümkünse dönüşün dışına, iç hatta doğru kayın. Daha iyi bir görüş verir ve yarım saniye daha önceden muhtemel tehlikeleri fark edebilirsiniz. Buda reaksiyon için daha fazla bir zamana sahip olmak demektir. Sağa dönüşlerde karşı trafiğin orta şeritten hattınıza geçebilmeleri ihtimali durumunda dönüşünüzü daraltabilmek, dönüşün içine kaçabilmek için yavaş gidiniz

Ön tekerde traksiyon zayıf olacağı için motoru yönlendirme ve dengeleme zorlaşacaktır. Yokuş yukarı giderken gaz verdiğinizde ön tekerin yerden kalkması düz zemindeki gidişlere oranla daha kolaydır. Şayet beklenmedik zamanlarda olursa sürücüde gerginlik yaratacağı kesindir.

Yanal güçler ve sürüş güçleri dengeli yönetilmelidir. Dönüş noktanızı apeksinizin içinden ileri bakarak hattınızın dışından başlatın. Kontraya bu noktada başlayın ve dönüş için yumuşak bir açı verecek yatış miktarı seçin. Dönüş apeksine ulaştığınızda motoru dik konuma getirmeye başlayın ve yavaşça gaz vererek viraj çıkışı gerçekleştirin. Aynı zamanda gelecek dönüş ve muhtemel tehlikeler için olabildiğince ileri bakın.


Yokuş aşağı dönüşler:

Fren güçleri ve yanal güçler dengeli yönetilmelidir. Dönüşten evvel tüm frenlemelerinizi yapıp bitirin. Bu iniş frenlemelerinde zaruridir. Çünkü ön teker aşırı yüklüdür ve aşırı yük önün kaymasını başlatır.

Vites küçültürken dikkatli olun. Debriyajı bırakırken arkayı kaydırmamaya dikkat edin.

Debriyaj kolunu bırakmadan devri yükseltmek için uygun ara gazı verin. Bu uygulamayı dağlardan önce düz alanlarda yaparak ustalaşın.

Sarp inişlerde motorun kompresyon gücünü kullanın. Balatalar çok ısınırsa fren tutmaması oluşabilir.

Banket durumlarına dikkat edin. Kaçış hatlarınız banket durumlarının elvermesiyle oluşabilir. Süratinizi ve pozisyonunuzu ayarlayın.

Yüklü kamyonları takip mesafeleriniz uzun olsun. Kamyonlardan bir şeyler dökülebileceği ihtimalini göz ardı etmeyin. Eğer bir kamyonu geçecekseniz yokuş yukarı sollamanın inişte sollamadan daha emniyetli olabileceğini unutmayın. Çünkü yokuş yukarı gaz kontrolü daha iyidir ve sollama tamamlanınca daha küçük bir fren gücü yavaşlamak için yeterlidir. İlaveten kamyonlar yokuş yukarı daha yavaş gidecekleri için daha kısa sürede sollamak eylemini bitirebilirsiniz. Her durumda sollama eylemi, çıkış ve tekrar kendi gidiş hattına yerleşmek 6 saniyeyi geçmemelidir.

Sarp inişlerde aynalardan arkanızdan gelen vasıtaları sürekli kontrol ediniz. Süspansiyon ayarlarınız sürüşe uygun ve yere sürtünmelere sebep olmayacak şekilde ayarlanmış olmalıdır.

Yüksek irtifaının insan bedeni üzerinde olumsuz etkileri vardır. Nefes zorluğu ve kötü hissetmeler olabilir. Kendinizi tartınız.

Kaynak: MotorDelisi.Com
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://ayvmk.yetkin-forum.com
 
İleri Sürüş Stratejileri ve Dağ Yolları - Part 2
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» İleri Sürüş Stratejileri ve Dağ Yolları - Part 1
» İleri Sürüş Stratejileri ve Dağ Yolları - Part 3
» Gece Sürüş Tekniği
» Sürüş Hızının Temposu ve Sollama Tekniği
» Alkolün Sürüş Üzerindeki Olumsuz Etkileri

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: MOTOSİKLETLER HAKKINDA ( Motosikletler Hakkında Bilgileri Burada Paylaşabilirsiniz ) :: Sürüş Teknikleri-
Buraya geçin: