Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Ayvalık'lı Motorsiklet Sürücülerinin ve Severlerinin Buluştuğu Adres...
 
AnasayfaAnasayfa  Latest imagesLatest images  AramaArama  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  

 

 Motosiklet Dönüş Ve Fren Teknikleri - Part 2

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Admin
Admin


Mesaj Sayısı : 209
Kayıt tarihi : 08/11/09
Nerden : Ayvalık-Merkez

Motosiklet Dönüş Ve Fren Teknikleri - Part 2 Empty
MesajKonu: Motosiklet Dönüş Ve Fren Teknikleri - Part 2   Motosiklet Dönüş Ve Fren Teknikleri - Part 2 Icon_minitimeC.tesi 28 Kas. 2009, 00:16

İKİ SANİYE KURALI……. 88, 89

Önünüzde gitmekte olan araç sabit bit noktayı (kedi gözü, lamba direği, ağaç v.s.) geçtiğinde sayın; 88, 89 ve sizde o sabit noktadan geçtiniz. Eğer süratiniz saate 96 kilometrenin altında ise iyi. Süratiniz daha fazla ise bu yeterli değildir. Şayet 90 diyemeden o noktadan sizde geçerseniz öndeki aracı çok yakından (zamanında durmanızın mümkün olamayacağı tehlikeli bir yakınlıktan) takip ediyorsunuz demektir. Bu durum sizin süreyi uzatmanızın yani aranızdaki mesafeyi artırmanızın gerektiğinin işaretidir.

Kendinize öncelikle: Ne kadar hızlı gidebilirim değil; zamanında durabilecek miyim sorusunu sorun.

Unutmayın Dalgın, Yorgun, Üşümüş, İçkili Olmamak kaydıyla 96 km/saat sabit hızla giderken dikkatli bir sürücü Rüzgarın, Hava Durumunun, Yol Sathının ve Sürtünmenin de Optimum olduğu varsayıldığında fren yaptıktan sonra 54 metrede durabilir. Bu hesaplama alttaki değerler esas alınarak hesaplanmıştır.

. Bir sürücünün frenleme reaksiyon zamanı 0.5 saniyedir.
. Bir motorun fren/çekim gücü 0.9G dır.


Belirtilen Şekliyle Sayıldığında İki Saniyede Sürate Göre Frenleme/Durma Değerleri Aşağıdaki Gibidir:

48km/saat de;bu sabit hızla iki saniyede alacağınız mesafe 26 metre ve durma mesafeniz 16 metredir. (ÇARPMA YOK)

72km/saat de;bu sabit hızla iki saniyede alacağınız mesafe 40 metre ve durma mesafeniz 32metredir. (ÇARPMA YOK)

96km/saat de;bu sabit hızla iki saniyede alacağınız mesafe 53 metre ve durma mesafeniz 54metredir. (ÇARPMA HIZI -1KM/saat)

168km/saat de;bu sabit hızla iki saniyede alacağınız mesafe 93 metre ve durma mesafeniz 148metredir. (ÖLÜMCÜL ÇARPMA HIZI -55km/saat)

Grafiklerle doğru ve yanlış:

Doğru: Motosiklet Dönüş Ve Fren Teknikleri - Part 2 2-2
Yanlış: Motosiklet Dönüş Ve Fren Teknikleri - Part 2 1-2

U y a r ı.: İki saniye kuralı optimum şartlarda dikkatli bir sürücünün yağışsız bir günde ve 96 km/saat sınırları içinde kalmak şartıyla öndeki araçları takip mesafesini belirleyen M İ N İ M U M mesafe/zaman ölçüsüdür. Tekrar ediyoruz minimum süredir nihai hedef değildir. Şartların değişmesiyle bu sürede uzatma yönünde değişmelidir. Durma mesafesinin sadece yorgunlukla %25 artmakta olduğu istatistiklerce tespit edilmiştir. Yağışlı günde süre minimum 4 saniye olmalıdır çünkü durma mesafeleri iki misli artmaktadır.

Sürate göre uygun sayma süreleri(4 SANİYEDEN SONRASI TEORİK OLARAK VERİLMİŞTİR.):

40-50mph 4 saniye
50-60mph 5 saniye
60-70mph 6 saniye
70-80mph 7 saniye

Sürate Göre Bir Saniyede Alınan Mesafeler:

Motosiklet Dönüş Ve Fren Teknikleri - Part 2 Speed

Kaynak: MotorDelisi.Com
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://ayvmk.yetkin-forum.com
 
Motosiklet Dönüş Ve Fren Teknikleri - Part 2
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Motosiklet Dönüş Ve Fren Teknikleri - Part 1
» Motosiklet Nedir ? Motosiklet Hakkında Bilgiler
» Motosiklet Eğitimi
» Motosiklet Tarihi
» Motosiklet Aksesuar

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: MOTOSİKLETLER HAKKINDA ( Motosikletler Hakkında Bilgileri Burada Paylaşabilirsiniz ) :: Sürüş Teknikleri-
Buraya geçin: